آیا به دنبال بهترین ابزارها و نرمافزارهای مدیریت پروژه برای شرکت خود هستید؟ پس بهتر است که این مطلب را مطالعه کنید. ما در این مطلب 11 نرمافزار و ابزارهای مدیریت پروژهای که تا آخر سال 2019 مورد استفاده قرار گرفتهاند را به همراه ویژگیها، هزینه و توضیحاتی جمعآوری کردهایم.
1. نرمافزار مدیریت پروژه و حسابداری مپسا
مپسا برای کمک به حسابداری و مدیریت پروژههای کوچک و متوسط طراحی شده تا بدون نیاز به دانش تخصصی حسابداری، پروژه خود را مدیریت کنید. این نرمافزار هیچ محدودیتی در تعداد پروژه ندارد. همچنین از فضای ابری استفاده میکند بنابراین میتوان اطلاعات پروژه را با سایر کاربران به اشتراک گذاشت. در این اپلیکیشن شما میتوانید تمامی رویدادهای مالی پروژه را ثبت کنید و تصاویر صورت حسابها را به آن پیوست کنید و سرفصلهای مربوط به آنها را نیز طبقهبندی کنید.
ویژگیهای برجسته:
• امکان ثبت گزارش حقوق و دستمزد
• مدیریت دریافتها و پرداختها
• صورت وضعیتهای کارگاه
• یادآوری سررسید چکها
• ذخیرهسازی اسناد
• وجود نسخه وب و نسخه اندروید
• دریافت خروجی از اطلاعات پروژه در قالب فایل Pdf یا اکسل
• امکان تهیه گزارش و مشاهده اطلاعات ثبت شده بدون نیاز به اینترنت
چه ویژگی خاصی در مورد این ابزار وجود دارد؟ این نرمافزار از فضای ابری استفاده میکند که باعث یکپارچگی اطلاعات کاربران در پروژههای مختلف میشود. این امکان باعث میشود که اطلاعات در حوادث مختلف از بین نرود. از طرفی امکان مدیریت پروژه به صورت همزمان و چند نفره به وجود میآید.
قیمت: رایگان
2. نرمافزار Scoro
کتابخانه داشبورد Scoro یک نرمافزار جامع و کامل است که تمام ویژگیهای مورد انتظار شما از یک نرمافزار مدیریت پروژه را دارد: پروژهها و کارها، مدیریت تماسها، قیمتها، همکاری تیمی، صدور صورتحساب و گزارش.
ویژگیهای برجسته:
• پروژهها را میتوان با وظایف فرعی و ددلاینها تعریف کرد.
• تقویم تیم و برنامهریزی جلسات مشترک
• مدیریت تماسها
• پیگیری زمان و صورتحساب برای کارها
• گزارشهای مفصل در مورد پیشرفت پروژه و امور مالی
• قیمتها و صورتحساب با قالبهای از پیش تنظیم شده
چه ویژگی خاصی در مورد این ابزار وجود دارد؟ Scoro به سادهتر کردن پیشرفت کار کاربر کمک میکند، بنابراین لازم نیست که برای هر کار از ابزارهای مختلف استفاده کنید. تمام اطلاعات مهم شما در یک مکان اصلی ذخیره میشود.
قیمت: از 26 دلار به ازای هر کاربر در ماه
3. نرمافزار مدیریت پروژه و بازاریابی PROOFHUB
ProofHub جایگزینی برای ایمیل زدنهای معمولی و مجموعهای از ابزارهای دیگر، با ادغام چندین ویژگی مدیریت پروژه که در یک ابزار ارائه میدهد.
ویژگیهای برجسته:
• نقش کاربرها مشخص شده است.
• امکان بحث و گفتگوی تیم به صورت آنلاین در آن وجود دارد.
• قابلیت محول کردن وظایف
• گزارش و پیگیری تاریخچه پروژه
• ذخیرهسازی پرونده به صورت ایمن
چه ویژگی خاصی در مورد این ابزار وجود دارد؟ ProofHub رابط کاربری سادهای دارد و به خوبی طراحی شده است که به تیم کمک میکند تا با همکاری بیشتری پروژه را جلو ببرند.
قیمت: از 20 دلار در ماه (حداکثر 10 پروژه) تا 150 دلار در ماه (تعداد پروژههای نامحدود).
4. نرمافزار مدیریت پروژه Basecamp
Basecamp ابزاری است که بسیاری از مدیران پروژه آن را به دیگر ابزارها ترجیح دادهاند زیرا رابط کاربری آن بسیار ساده و مانند رسانههای اجتماعی است.
ویژگیهای برجسته:
• امکان مدیریت کار توسط چند کاربر
• وجود تابلوهای پیام برای بحث در مورد پروژهها یا ایدههای جدید
• همکاری درونبرنامهای با تیم
• گزارش عملکرد پروژه
• داشبورد جداگانه برای نشان دادن به مشتری
• وجود اعلانهای ایمیل
نکته ویژه این ابزار چیست؟ Basecamp برای معلمان و دانش آموزان رایگان است!
قیمت: 99 دلار در ماه برای کاربران نامحدود.
5. نرمافزار پروژه Asana
Asana عناصر مدیریت پروژه، ذخیره فایلها و همکاری را با هم ترکیب میکند و به مدیریت پروژهها در تیم بدون نیاز به ایمیل زدنهای مکرر، کمک میکند.
ویژگیهای برجسته:
• در این برنامه میتوانید کار را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید و آن را به اعضای تیم اختصاص دهید.
• می توانید وظایف خود را برای تولید یک پلان و جدول زمانی تنظیم کنید.
• نقاط عطف را مرور کنید و پیشرفت تیم خود را بررسی کنید.
• در مورد به روز رسانی پروژهها مطلع شوید.
• از داشبورد پروژه برای بررسی سریع وضعیت استفاده کنید.
آنچه در مورد این ابزار خاص است این است که آسانا ابزاری با کاربرد ساده و دارای یک طرح ساده است. اگر یک تیم کوچک هستید و پروژههای خیلی پیچیدهای ندارید، این نرمافزار شاید برای شما مناسب باشد.
قیمتگذاری: رایگان برای حداکثر 15 عضو، ورژن پیشرفته از 8.33 دلار به ازای هر کاربر در ماه
6. نرمافزار Podio
Podio یک ابزار بسیار انعطافپذیر و قابل تنظیم به صورت آنلاین برای کار و ارتباط تیم است.
ویژگیهای برجسته:
• با این ابزار میتوانید وظایف را اختصاص دهید، فایلها را پیوست کنید و در مورد جزئیات راهحل صحبت کنید.
• پروندههای رمزگذاری شده و بزرگ را به اشتراک بگذارید.
• بررسی بودجه پروژه و موارد دیگر را اتوماتیک کنید.
• با استفاده از داشبوردهای بصری، یک نمای کلی از شرکت داشته باشید.
• گردش کار خودکار
آنچه در مورد این ابزار خاص است: ویژگی جریان کاری Podio به شما این امکان را میدهد که گزارههای منطقی مانند «اگر-آنگاه» را به برنامههای Podio اضافه کنید.
قیمت: از 24 دلار در ماه به ازای هر کاربر، برای مجموعه کامل امکانات.
7. ابزار مدیریت پروژه Workzone
Workzone توسط برنامهنویسانی با تجربه که در زمینه تبلیغات کار میکردند، ساخته شده است. آنها میخواستند به تیمها کمک کنند تا نسبت به کاری که انجام میدهند دید خوبی داشته باشند.
ویژگیهای برجسته:
• لیست انجام کارها به صورت شخصیسازی شده و برای هر شخص
• برای هر کار، ریز فعالیت و ملزومات را میتوانید تعریف کنید.
• میتوانید برای دسترسی به پروژهها، کارها و پروندهها، به برخی از کاربران (از جمله مشتری) مجوز بدهید.
• میتوانید به سرعت وضعیت پروژه را را با نمودارهای گانت مشاهده کنید.
• اعضای تیم را به بیش از یک کار اختصاص دهید.
آنچه در مورد این ابزار خاص است: Workzone دارای ابزارهای قدرتمندی است با این حال، امکان استفاده از این ابزارهای پیچیده را به صورت خیلی ساده است فراهم کرده است و تمامی اعضای تیم میتوانند از آن استفاده کنند.
قیمت: 24 تا 44 دلار در هر ماه.
8. ابزار همکاری تیمی NOTION
Notion مفهوم مدیریت پروژه کاملاً متفاوتی را به شما ارائه میدهد. این ابزار به شما کمک میکند تا برنامهریزی و بحث در مورد پروژهها، به اشتراکگذاری همه چیز با تیم و همچنین پیگیری تمام ایدهها را به صورت راحتتری انجام دهید.
ویژگیهای برتر:
• به شما کمک میکند که یک چک لیست هفتگی شخصی داشته باشید.
• یادداشتهایتان را ساماندهی کنید.
• اشتراکگذاری پروندهها
• میتوانید از آن به عنوان یک پایگاه دانش نامحدود استفاده کنید.
آنچه در مورد این ابزار خاص است: این ابزار به شما این امکان را میدهد که جریان کارها را به بهترین وجه برای تیم خود تنظیم کنید.
قیمت: 8 دلار برای هر کاربر در ماه
9. نرمافزار EventCollab
EventCollab یک ابزار مدیریت پروژه است که از فضای ابری استفاده میکند. این نرمافزار به همکاری، اشتراکگذاری برنامهها و اسناد پروژه، زمان پیگیری، اختصاص وظایف، گپ و موارد دیگر کمک میکند.
ویژگیهای برجسته:
• داشبورد آن به شما تصویر سطح بالایی از هر رویداد فعال که شما با آن درگیر هستید، میدهد.
• یکپارچه کردن ارتباط بین همهی افراد درگیر در پروژههای شما، از جمله همه پیمانکاران خارجی و فروشندگان
• با تیم خود در هر زمان و در هر مورد از طریق چت همکاری کنید.
ویژگی خاص این ابزار چیست؟ EventCollab به طور خاص برای برنامهریزی و تولید رویدادها، همایشهای تجاری و جلسات، از ابتدا تا پایان طراحی شده است.
قیمت: از 20 دلار در ماه.
10. نرم افزار Trello
Trello به دلیل دستهبندی وظایف پروژه در داشبورد مانند فلش کارت معروف است که این امر برای مدیریت تکالیف کوتاه و سریع روزمره بسیار کارآمد است.
ویژگیهای برتر:
• مدیریت کار ساده
• ایجاد لیست کار نامحدود
• اشتراکگذاری تصویر و پرونده
• سازماندهی لیستها براساس تاریخ یا اولویت
• امکان اظهارنظر و همکاری
چه ویژگی خاصی در مورد این ابزار وجود دارد: این نرمافزار یکی از بصریترین ابزارها برای همکاری تیمها در هر پروژه است.
قیمت: رایگان برای استفاده شخصی، 9.99 دلار برای هر کاربر در ماه برای استفاده کاری.
11. نرمافزار مدیریت پروژه Redmine
Redmine ابزاری برای مدیریت پروژه است که توسط عدهای از افراد داوطلب و به صورت بسیار انعطافپذیر ساخته شده است.
ویژگیهای برجسته:
• نمودارها و گانت چارتها برای برنامهریزی
• اخبار و مدیریت اسناد و پروندهها
• برنامهریزی پلان انجام پروژه
• اعلانهای ایمیل
• پیگیری زمان به صورت ساده
آنچه در مورد این ابزار خاص است این است که Redmine ابزاری با منبع آزاد است و پشتیبانی چند زبانه دارد که ممکن است برای شما مفید باشد.
قیمت: رایگان
امروزه با پیچیدهتر شدن کارها و پروژهها، مدیریت پروژه امری ساده به نظر نمیرسد، با استفاده از ابزارهای گفته شده و ابزارهایی که در آینده به وجود میآیند، میتوانید سختیهای کار خود را تا حدود زیادی کاهش دهید و برنامهریزی بهتری برای پروژه خود داشته باشید؛فقط کافی است ابزار مناسب را با توجه به نوع پروژه خود انتخاب کنید.
منبع
https://www.scoro.com
مپسا | نرمافزار آنلاین حسابداری پروژه ساخت و ساز |
---|
پاسخ دهید