چیدمان دکوراسیون هتل

چیدمان دکوراسیون هتل

در صنعت گردشگری و تورسیم هتل‌داران سهم عمده‌ای دارند و به همین خاطر طراحی دکوراسیون هتل تاثیر بسیاری در افزایش سود این صنعت دارد.

اگر دکوراسیون هتل را حرفه‌ای و خلاقانه انجام دهید می‌توانید بر روی سود دلخواه‌تان حساب باز کنید چرا که مسافران هنگام انتخاب هتل به این مساله توجه ویژه‌ای دارند. بسیاری از آن‌ها قبلا در هتل شما اقامت نداشته‌اند و برای اولین بار است که با آنجا آشنا می‌شوند. به همین خاطر هم زیبایی دکور بر روی انتخاب‌شان موثر خواهد بود.

طراحی دکور برای هتل اصول و قواعد خاص خود را دارد و ما در این مقاله تلاش می‌کنیم مهم‌ترین آن‌ها را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

چیدمان دکوراسیون هتل

نمای بیرونی هتل

دکوراتورها بر روی نمای خارجی بنایی که قصد طراحی دکورش را دارند تاکید خاصی دارند. نمای بیرونی خامه روی کیک است و هر هتل‌داری حاضر است پول خوبی برای یک نمای درجه یک خرج کند.

نمای هتل‌ها معرف پرستیژ آنجا و حال و هوای داخل اتاق‌هایش است. اگر سبک طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هتل شما به سبک هتل‌های قدیمی است، نمای خارجی‌اش هم باید نمایانگر همان حال و هوا باشد. شاید هم دوست داشته باشید فضایی مدرن در هتل ایجاد کنید و طبیعتا به یک نمای بیرونی مدرن نیاز خواهید داشت.

نماهای قدیمی و کلاسیک، به مصالح و تایپوگرافی مختص خود احتیاج دارند. بهتر است دیوار بیرونی هتل را با مصالحی مثل آجرهای قرمز یا به سبک دیوارهای سیمانی قدیمی کار کنید. البته این کار نباید باعث شود که یک نمای معمولی و بی‌روح بسازید. به همین دلیل هم در کنار دیوار باید برای تابلوی سر در زمان و هزینه مناسبی کنار بگذارید.

تایپوگرافی تابلوی اصلی هتل را با فونت‌های کلاسیک که در فیلم‌های قدیمی بسیار دیده‌ایم، تهیه نمایید. نورپردازی دور تابلو را هم از نورهای اصلی مثل زرد، آبی یا قرمز طراحی نمایید و البته تابلوهای چشمک‌زن حس و حال جالبی در نمای بیرونی هتل ایجاد می‌کنند.

اگر می‌خواهید پله‌های ورودی را با موزاییک کفپوش کنید، موزاییک‌هایی بخرید که دارای طرح‌های هندسی ساده‌ای باشند. اگر جنس و شکل دیوارها و فونت و نورپردازی تابلوی اصلی هتل کلاسیک باشند ولی موزاییک‌هایی که برای کفپوش پله‌ها انتخاب کرده‌اید دارای طرح‌های فانتزی و مدرن باشند، نمای بیرونی هتل حالت زشتی به خود می‌گیرد.

در ضمن به پرده‌های اتاق‌های هتل هم توجه داشته باشید. این پرده‌ها از بیرون به خوبی دیده‌ می‌شوند و اگر از پرده‌های قدیمی بهره برده باشید جذابیت نما را افزایش می‌دهند.

چیدمان دکوراسیون هتل

در مقابل نمای کلاسیک، نمای مدرن به مصالح دیگری مثل متریال سنگی یا شیشه‌ای نیاز دارد. نورپردازی در نمای بیرونی مدرن باید کیفیت زیادی داشته باشد و حتما روشنایی نما را در حد بالا نگاه دارید. رنگ‌هایی مثل بنفش که ظاهری تجملاتی دارند و یا ترکیبی از رنگ‌های متضاد برای رنگ دیوار بیرونی مناسب باشند.

فونتی که برای حک کردن نام هتل بر روی تابلو انتخاب می‌کنید، باید فونتی مدرن و فانتزی باشد. در کنار موارد ذکر شده جالب است بدانید که بسیاری از هتل‌های مدرن مایل هستند که بر روی سطح بیرونی دیوار از اشکال هندسی عجیب و غریب استفاده نمایند. اشکالی که دارای تناسب و تقارن نیستند و در یک نگاه توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

طراحی دکوراسیون لابی هتل

پس از طراحی دکوراسیون نمای بیرونی برای هتل، به سراغ لابی می‌رویم. لابی یک فضای مشترک و عمومی است و مشتری‌ها وقتی نمای بیرونی را پسندیدند، فضای لابی هم باید رضایت آن‌ها را جلب کند.

اصول طراحی مهد کودک
مطالعه می‌کنم

علیرغم اینکه نمای بیرونی لازم است جلوی چشم باشد و مقداری هم شلوغ طراحی می‌شود، دکوراسیون لابی بهتر است حس آرامش را به افراد القا کند. به همین دلیل هم از رنگ‌های طیف سرد مثل آبی، سبز، کرم، سفید، فیروزه‌ای و زرد کمرنگ بهره ببرید.

کاغذ دیواری‌های لابی را از میان این رنگ‌ها برگزینید و از طرح‌های شلوغ اجتناب کنید. واحد پذیرش در اصل نقطه ثقل لابی است و توصیه می‌شود به گونه‌ای طراحی شود که مراجعه‌کننده بتواند به راحتی با فرد پذیرش‌کننده صحبت کند. در برخی موارد دیده می‌شود واحد پذیرش به گونه‌ای طراحی شده که وقتی مشتری می‌خواهد با پذیرش‌کننده حرف بزند باید خم شود و از دریچه کوچکی که تعبیه شده داخل بخش پذیرش را مشاهده کند.

برای طراحی دکوراسیون هتل به سبکی حرفه‌ای، ملزم هستید به هر طریقی اطمینان و اعتماد افراد را جلب نمایید. وقتی فرد مراجعه‌کننده بخش پذیرش را با شفافیت کامل مشاهده کند و به راحتی با پذیرش‌کننده حرف بزند این اعتماد در قدم اول جلب می‌شود.

چیدمان دکوراسیون هتل

نحوه چینش مبل‌هایی که در لابی چیده شده‌اند، باید نشان‌دهنده وسعت و گستردگی فضای داخلی لابی باشد. فاصله بین مبل‌ها را حفظ کنید و اگر فضای لازم در اختیارتان قرار دارد، با استفاده از مبل‌ها چند بخش متمایز ایجاد کنید. برای هر بخش از مبل‌های چیده شده هم یک میز تمیز قرار دهید و توجه داشته باشید که رنگ مبل‌ها و رنگ میز قرار گرفته بین آن‌ها با هم تناسب داشته باشند.

کفپوش لابی دیگر مساله‌ای است که باعث می‌شود پرستیژ و جذابیت دکوراسیون هتل شما تقویت شود. اگر فضا بزرگ است می‌توانید از کفپوش‌های چوبی خوش‌رنگ و لعابی استفاده کنید که هم صدای قدم زدن افراد شنیده شود و هم نمای بصری لابی را شیک‌تر کند. اما اگر فضا کوچک است و شنیده شدن صدای قدم زدن افراد ممکن است اذیت‌کننده باشد، از کفپوش‌های دیگری می‌توانید بهره ببرید.

کفپوش‌های سنگی از جمله گزینه‌های جذابی هستند که هتل‌داران را برای زیباتر کردن لابی مجذوب خود می‌کنند. وقتی از سنگ‌های براق و روشن در کف لابی استفاده کنید، انعکاس نورهایی که از منابع نوری مختلف مثل لوسترها به کف هتل می‌تابند، فضای روشن‌تر و تجملاتی‌تری را به وجود می‌آورد.

نکته پایانی برای طراحی دکوراسیون لابی هتل، اجتناب از شلوغ نمودن آنجاست. سعی کنید لوازم و ابزار ضروری مثل میز و صندلی، آب سرد کن، ال سی دی و … را با نظمی جالب توجه بچینید و از قرار دادن وسایل فرعی و غیرضروری تا حد امکان خودداری کنید. با این کار هم سادگی و آرامش فضا را حفظ کرده‌اید و هم کمک خواهید کرد تا آنجا بزرگ‌تر و وسیع‌تر به نظر برسد.

طراحی دکوراسیون اتاق‌های هتل

هر هتل دارای تعدادی اتاق است که هر کدام از نظر گنجایش و مساحت با باقی اتاق‌ها متفاوت هستند. این اتاق‌ها هم دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که فارغ از گنجایش و مساحت آن‌ها را شبیه به همدیگر می‌کند و هم ویژگی‌های خاص خود را دارند.

تا جای ممکن تلاش کنید که اتاق پر و شلوغ به نظر برسد. این کار مشتریان را راضی نگاه می‌دارد و خیال آن‌ها را از بابت سرویس‌های ارائه شده راحت می‌سازد. در طراحی دکور اتاق‌های هتل بخش زیادی از هزینه و انرژی خود را به اتاق‌خواب و آشپزخانه آنجا اختصاص دهید.

انواع پارتیشن جداکننده فضا
مطالعه می‌کنم

چیدمان دکوراسیون هتل

چرا که بخش پذیرایی هر اتاق جایی است که مشتریان زمان زیادی را در آنجا صرف نمی‌کنند. کسی که اتاق یک هتل را رزرو کند احتمالا در طول روز یا بیرون است و یا برای صرف غذا در آشپزخانه حضور دارد. کمتر کسی یک اتاق را در هتلی رزرو می‌کند که برای مثال چند ساعت در روز را صرف تماشا کردن تلویزیون یا مطالعه کتاب در پذیرایی اتاق بکند. پس طراحی دکور اتاق خواب و طراحی دکور آشپزخانه را جدی‌تر بگیرید.

اتاق خواب هتل باید دارای نورپردازی آرامش‌بخش و نسبتا تاریکی باشد تا فضای مناسبی برای استراحت کردن افراد ایجاد نماید. مشتری شما بعد از سپری کردن روزی سخت طی مسافرتش دوست دارد خوابی کامل و آرام داشته باشد و نورپردازی اتاق خواب در این بین نقش مهمی ایفا می‌کند.

همچنین در انتخاب رنگ دیوار و وسایل چیده شده در اتاق هم این مساله مهم است. رنگ‌های آبی، بنفش، سبز کم رنگ، کرم، خاکستری، صورتی برای اتاق خواب توصیه می‌شوند.

قرار دادن یک آینه مقابل پنجره برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا، استفاده از تاج تخت برای زیباتر کردن تخت داخل اتاق، استفاده از روتختی و روبالشی همرنگ با بقیه وسایل، تعبیه کردن پرده کرکره‌ای یا دیگر پرده‌هایی که استفاده راحتی داشته باشند و … هم می‌توانند به طراحی بهتر دکوراسیون اتاق خواب هتل کمک کنند.

دکوراسیون آشپزخانه هتل نیز اصول و تکنیک‌های ویژه‌ای دارد. کابینت‌های داخل آشپزخانه حتما باید گنجایش زیادی داشته باشند تا بتوانید تمام لوازم و چیزهایی که وجودشان در آشپزخانه ضروری است را در آن‌ها جای دهید. رنگ کابینت‌ها را متناسب با رنگ دیوارهای آشپزخانه انتخاب نمایید. دیوار و کفپوش آشپزخانه را عموما با کاشی طراحی می‌کنند تا هم از نظر بهداشتی استاندارد باشد و هم روشنایی فضای داخل آشپزخانه را تامین کند.

چیدمان دکوراسیون هتل

برای رنگ‌ وسایل آشپزخانه توصیه می‌شود که از طیف زرد و نارنجی باشند. این رنگ‌ها ضمن اینکه اشتها‌آور هستند، به صورت ناخودآگاه هم تاثیر خوبی بر روی ساکنین اتاق می‌گذارند. وقتی آن‌ها ببینند که هر کدام از بخش‌های اتاق به طرز حرفه‌ای دکور شده‌اند و رنگ مناسب خود را هم دارند نسبت به هتل شما احساس خوبی پیدا می‌کنند.

سایر بخش‌ها

راهروهای هتل اگر ساده و خالی به نظر برسند تاثیری منفی بر ذهنیت مشتری می‌گذارند، سعی کنید راهروها را با وسایل کاربردی یا تزئینی پر کنید. بسیاری از افراد هنگام طراحی دکوراسیون هتل راهروها را خیلی جدی نمی‌گیرند. شما حتی می‌توانید با چیدن چند گلدان سفالی به همراه گل و گیاه طبیعی راهروها را زیباتر کنید.

سقف هتل هم جزء مکان‌هایی است که اگر به خوبی طراحی شود زیبایی آنجا را افزایش می‌دهد. در برخی موارد سقف هتل را با آینه طراحی می‌کنند تا هم فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و هم نور بیشتری در فضا منتشر شود. اگر سقف راهروها را با آینه طراحی نمایید، افراد هنگام بالا رفتن تصویر خود را می‌بینند و از تنوع بصری داخل هتل لذت می‌برند.

چیدمان دکوراسیون هتل

 

مپسا | نرم‌افزار آنلاین حسابداری پروژه ساخت و ساز

ثبت نام رایگان

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]