طراحی داخلی آژانس مسافرتی

طراحی داخلی آژانس مسافرتی

نکات مهم در هنگام انتخاب محل آژانس هواپیمایی

قبل از اینکه به سراغ دیزاین داخلی آژانس خود بروید، نکاتی هست که حتما باید مد‌ نظر قرار دهید و آن هم این است که باید شهر و محله مناسبی برای آژانس خود در نظر بگیرید.

انتخاب شهر مناسب

اول از همه به این سوال جواب دهید. آیا شهری که برای تاسیس آژانس هواپیمایی خود انتخاب کرده‌اید برای این کار مناسب است؟ آیا فضا‌های توریستی و هتل‌های مناسب دارد؟ آیا قشر متوسط جامعه شهری تمایلی به سفر رفتن به آنجا دارند یا صرفا یک کالای غیر‌ضروری در مواقع استثنایی به شمار می‌آید.
پاسخ به این سوالات راهگشای شما در تاسیس آژانس مسافرتی خواهد بود، زیرا اگر شهری را انتخاب کنید که گردشگری در آن رواج ندارد و عموم مردم جامعه تمایل چندانی به سفر رفتن ندارند، بیزینس شما با اقبال خوبی روبرو نخواهد شد.

طراحی داخلی آژانس مسافرتی

انتخاب محله مناسب

پس از انتخاب شهر، نکته مهم دوم انتخاب محله درست است، محله‌ای را انتخاب کنید که پر رفت و آمد باشد و در مرکز شهر قرار داشته باشد، دسترسی راحتی از طریق حمل و نقل عمومی و پیاده داشته باشد، حتی اگر زیباترین آژانس مسافرتی را داشته باشید ولی قابل دید و دسترسی برای عموم مردم نباشد، طراحی زیبا به کار شما نخواهد آمد. تنها محله پر رفت و آمد کافی نیست بلکه باید خیابانی را انتخاب کنید که گذرگاه اصلی در آن محله باشد و آژانس شما در آن خیابان به خوبی قابل دید و در دسترس باشد. از طرف دیگر دقت کنید که آژانس مسافرتی معروف دیگری در نزدیکی محل مورد نظر شما دایر نشده باشد، چرا که در صورت وجود رقبای متعدد در یک خیابان، تعداد مراجعین کمتری خواهید داشت.

آژانس‌های مسافرتی از فضا‌های اداری محسوب می‌شوند که روزانه مراجعین بسیاری دارند و به همین دلیل باید از ظاهری گیرا و جذاب برای مشتری برخوردار باشند. مشتری آژانس مسافرتی ممکن است از هر قشری باشد پس طراحی محیط باید به گونه‌ای باشد تا همه اقشار در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشند و مهم‌تر از آن، طراحی محیط باید بتواند حس اطمینان و اعتماد مراجعه کننده را به خود جلب کند و آرامش خاطر لازم برای اطمینان به یک تور مسافرتی را تامین کند. این فضاها همیشه شامل بخشی برای پاسخگویی به مشتری هستند. بخش مشاوره به مشتری، کانتر فروش و بخش کارمندان باید به خوبی به وسیله تفکیک فضایی از هم جدا شوند.

طراحی داخلی آژانس مسافرتی

تقسیم‌بندی فضاها

نیازی نیست که حتما ساخت دیوار و یا پارتیشن اعمال شود، با قرار دادن یک صندلی و یا تغییر چیدمان مبلمان یک فضا و یا اعمال تغییر رنگ در بخشی از فضا می‌توان به خوبی کاربری‌های گوناگون را از هم دیگر تفکیک نمود. برای بخش استراحت و مشورت کارمندان شرکت نیز می‌توان فضایی با مبلمان مشخص و جدا در کنار دفتر اداری آن‌ها در نظر گرفت و حتی با پارتیشن‌بندی قسمت خصوصی کارمندان را از بخش عمومی جدا کرد.

مراحل نصب کابینت و دکور
مطالعه می‌کنم

طراحی داخلی فضا

یکی از کارهایی که می‌تواند طراحی دفتر آژانس مسافرتی را خاص و متفاوت کند، استفاده از متریال شیشه است. شیشه علاوه بر سبک بودن و روح بخشیدن به فضا یادآور فضای داخلی فرودگاه و سالن انتظار پرواز می‌باشد. یک طراحی داخلی خوب باعث می‌شود تا خاطرات سفرهای خوش گذشته در ذهن مراجعین زنده شود و تمایل بیشتری به سفر کردن و خرید بلیط از آن آژانس خاص پیدا کنند.

طراحی داخلی آژانس مسافرتی

استفاده از رنگ‌ها

نکته‌ دیگری که باید به آن توجه شود استفاده از رنگ‌های مناسب است. اکثر افراد در هنگام انتخاب رنگ برای فضای داخلی یک آژانس مسافرتی به سراغ رنگ سفید می‌روند اما باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از این رنگ باعث سردی فضا شده و به اصطلاح روح فضا را می‌گیرد، رنگ سفید رنگ غالب محیط‌هایی مثل بیمارستان‌ها و فضاهای درمانی است و زیاد با آژانس مسافرتی که باید حرکت، انرژی و زیبایی را القا کند هماهنگی ندارد، هر چند استفاده به اندازه از آن موجب زیبایی و درخشش فضا می‌شود اما حتما نیاز است تا در کنار یک پالت رنگی زنده به کار گرفته شود تا تاثیر درست خود را بگذارد.
از رنگ‌های مناسب برای استفاده در فضای داخلی آژانس‌ها می‌توان به پالت‌های آبی تیره و سبزآبی، زرد و نارنجی و بنفش، تنالیته‌های کرم و قهوه ای و طلایی، بافت چوب و یا رنگ‌های کمرنگ طراحی‌ مینیمال اشاره کرد.
استفاده از هر کدام از این پالت‌های رنگی بسته به نام آژانس و سبک تورهایی که برگزار می‌کند می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال آژانسی که تورهای خودمانی و اقتصادی‌تر برگزار می‌کند می‌تواند دیزاینی ساده‌تر با رنگ‌های شاد انتخاب کند که نمایانگر حال و هوای تور‌هایی باشد که برگزار می کند. آژانس‌هایی که به صورت تخصصی برگزاری تور‌های گران‌قیمت خارجی را مد نظر خود قرار داده‌اند با استفاده از متریال‌های سنگ و رنگ‌های کرم و طلایی می‌توانند حال و هوای برند خود را بهتر منتقل کنند.

طراحی داخلی آژانس مسافرتی

طراحی سقف

سقف آژانس و متریال‌هایی که در آن استفاده می‌شود از مواردی است که در طراحی آژانس می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد زیرا اعمال دیزاین خاص در سقف و استفاده از متریال خاص در آن، به شدت در نوع فضا و جذب مشتری اثر‌گذار است.
به طور مثال می‌توان از کناف‌هایی با دیزاین موج‌دار و حرکت رو به جلو استفاده کرد که القا‌کننده حرکت و سفر باشند یا با استفاده از صفحات pvc اشکال هندسی خاص و سه‌ ضلعی درست کرده و در سقف استفاده شود، اشکال نوک‌تیز و چند‌ ضلعی به علت شباهت به بال هواپیما، تکنولوژی و سرعت پرواز را یاد‌آور می‌شوند و مورد مناسبی برای آژانس‌های مسافرتی‌اند.

خصوصیات سبک مینی‌مال
مطالعه می‌کنم

طراحی داخلی آژانس مسافرتی

هماهنگی لباس کارکنان با دیزاین داخلی فضا

شاید این مورد عجیب و حتی غیر‌ضروری به نظر برسد اما اگر به برند‌های درجه یک در آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید متوجه می‌شوید که حتی یونیفرم کارمندان بخش اداری از لحاظ رنگ و دیزاین با فضای داخلی آژانس هماهنگی دارد. این کار باعث می‌شود بیزینس شما حرفه‌ای‌تر به چشم بیاید و تجربه بصری چشم‌نوازی از محیط داخل آژانس به مخاطب خواهد داد. از دیگر نکاتی که حفظ هماهنگی آن موجب یکپارچی گرافیکی برند شما خواهد شد، استفاده از لوگو و کارت ویزیتی است که از لحاظ رنگ‌بندی و دیزاین با طراحی داخلی دفتر شما و نمای بیرونی آن تناسب داشته باشد.

 

مپسا | نرم‌افزار آنلاین حسابداری پروژه ساخت و ساز

ثبت نام رایگان

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]
نگین ممیزان
فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری هستم, علاقه مند به سینما و سفر, دوست دارم با نوشتن و تولید محتوا تجربیات خودم از زندگی را به بقیه منتقل کنم.