تمایل شرکت‌های ساختمانی در لندن برای ادامه کار به صورت دورکاری، حتی پس از کرونا

دور کاری شرکت های ساختمانی در خانه بعد از کرونا

بیش از نه ماه از زمان اعلام Covid-19 به عنوان یک بیماری همه گیر توسط سازمان بهداشت جهانی می‌گذرد. از آن زمان، صدها میلیون نفر در قرنطینه زندگی کرده اند و کار خود را از طریق دورکاری ادامه دادند. این تغییرات در واقع برای بسیاری از مردم کاملا ناگهانی بود. با اینکه زمانی برای ریشه کن شدن این بیماری پیش بینی نشده است، صحبت در مورد «پس از کرونا» و اثرات این بیماری بر آینده کاری مشاغل مختلف بسیار داغ است.

در این زمینه تحقیقات گسترده ای انجام شده است و در نظرسنجی صورت گرفته از ۱۴۲۰ کارفرما، مدیر و تصمیم گیرنده برای ۳۲ شرکت ساختمانی در ابعاد و زمینه‌های مختلف، نتایج برای شرکت‌های ساختمانی شهر لندن نشان دهنده‌ی تمایل بیش از دو سوم آن‌ها برای ادامه دورکاری پس از کرونا بوده است.

در این گزارش عنوان شده است که علاوه بر تمایل ۷۲ درصد شرکت‌ها به حفظ کار در خانه پس از این بیماری همه گیر،۳۳ درصد از کل کارفرمایان افزایش بهره وری کارمندان در این دوران را اعلام کرده اند. همچنین ۳۴ درصد از کارفرمایان افزایش حس رفاه و خوشبختی کارکنان را گزارش داده اند.

بسیاری از کارمندان در تمام صنایع نیز در مورد دورکاری نظرات مثبتی داشته اند و در واقع انجام وظایف از خانه را انعطاف پذیر تر توصیف کرده اند.  در نظرسنجی دیگری که BBC انجام داده است، ۶۳ درصد از متخصصان و کارمندان حتی در صورت افتتاح دفتر کار توسط کارفرمای خود، تصمیم به ادامه کار در خانه را دارند که این نشان می‌دهد برای بسیاری از متخصصان و کارمندان، این تغییر یک تغییر مثبت و مورد استقبال است. البته بیشتر آن‌ها (۵۷ درصد) هنوز برای بازگشت به کار خود احساس امنیت نمی‌کنند و این امر نیز می‌تواند در تصمیم گیری آن‌ها تاثیر گذار باشد.

بسیاری از تحقیقات انجام گرفته، با هدف ادامه ی این روند برای دوران پس از کرونا بوده است. در واقع محققان در حال تحلیل و ارزیابی اثرات مثبت و منفی دورکاری بر روی مسائل بهداشت روانی در ساخت و ساز، ایجاد انگیزه برای کار و بهبود تعادل زندگی کارمندان هستند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که اگرچه این بیماری، تفکرات رایج کارفرمایان در مورد کار انعطاف پذیر را به چالش کشیده است، اما همچنان نیاز به وضوح بیشتری وجود دارد تا این در الگو‌های کاری به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده در بیاید و از این حالت ناگهانی و تصادفی خارج شود.

بنابراین در مجموع بنظر می‌رسد که در آینده، دورکاری در بسیاری از شرکت‌ها و شرکت های ساختمانی جا بیفتد و پس از کرونا نیز ادامه دار باشد. با ظهور اینترنت 5G، کامپیوترها و وسایل ارتباط از راه دور، بنظر نمی‌رسد که حضور فیزیکی در محل کار نیازی اساسی برای انجام کار و جلو رفتن آن باشد. دوران بیماری همه‌گیر کرونا شاید بهترین زمان برای درس گرفتن و آموزش شرکت‌ها، کارمندان و کارفرمایان شرکت های ساختمانی در مورد دورکاری باشد. پس چرا از شرایط اجباری موجود استفاده نکنیم و این مسئله را دوباره با دید بهتری نگاه نکنیم؟

رتبه بندی پیمانکار چگونه انجام می‌شود؟
مطالعه می‌کنم

 

 

این مطلب از منابع زیر تهیه شده است:

منبع 1

منبع 2

 

مطلب راهنمای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه ساختمانی را مطالعه فرمایید.

 

مپسا | نرم‌افزار آنلاین حسابداری پروژه ساخت و ساز

ثبت نام رایگان

[تعداد:    میانگین: /5]