نمونه طراحی ویلای مدرن

نمونه طراحی ویلای مدرن

امروزه ساخت ویلا‌های مدرن در سراسر دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این ویلا‌ها به خوبی می‌توان از معماری مدرن استفاده کرد. در اینجا به بررسی یک ویلای مدرن و لوکس در لس فلامینگوس اسپانیا می‌پردازیم. از ایده‌ها و روش ساخت این ویلای جذاب می‌توانید در ساخت ویلای خودتان استفاده کنید.

نمونه طراحی ویلای مدرن

تصویری از ویلای مورد بررسی قرار گرفته در اسپانیا

چگونه ویلای رویایی و مدرن داشته باشیم؟

توجه به مناظر

از مسائل مهم در ساخت یک ویلای زیبا، توجه به منظره‌ی اطراف آن است. دریا، جنگل و کوهستان معمولا زیباترین مناظری هستند که می‌توان برای یک ویلا در نظر گرفت. پس در ابتدا به زمینی که می‌خرید دقت زیادی داشته باشید. معمولا زمین‌هایی که در ارتفاع بیشتری قرار دارند داری مناظر زیباتری هستند.

همانطور که گفتیم ویلای مورد بررسی ما در اسپانیا  قرار دارد و  در زمینی به مساحت ۱.۴۱۵ متر‌مربع با  چشم‌اندازی به سمت دریای مدیترانه واقع شده است.

نمونه طراحی ویلای مدرن

زمین‌هایی که در ارتفاع بالاتر هستند مناظر زیبا‌تری را پوشش می‌دهند.

معمار پروژه

نکته‌ی مهم دیگر که باید در نظر گرفت، معماری پروژه است. شما می‌توانید نمونه کار‌های معماران را ببینید و اگر با سبک مد نظر شما تطابق داشت قرارداد ببندید. طرح ویلای آورده شده در این مطلب، توسط «کریستینا ابروتونگ» تهیه شده است.

نمونه طراحی ویلای مدرن

فضاهای داخلی

این ویلا دارای ۸۵۰ متر زیر‌بنا، ۵ اتاق خواب و ۸ سرویس بهداشتی و حمام است که در سه طبقه پخش شده است. چیدمان داخلی هوشمندانه روشی است که فضای‌های داخلی را با کاربری و مناظر مطابقت می‌دهد. همانطور که در پست معماری مدرن اشاره کردیم، در این نوع معماری سعی بر این است که همه‌ی فضا‌های داخلی به طور پیوسته با یکدیگر و همچنین راحت، باز و روشن باشند.

نمونه طراحی ویلای مدرن

فضای داخلی روشن و باز، از ملزومات یک ویلای مدرن

این گونه ویلا‌ها معمولا یک سوئیت مستر دارند که دارای فضای باز‌تری از بقیه اتاق خواب‌هاست و طراحی منحصر به فردی دارد. در ویلای بررسی شده، اتاق مستر در طبقه‌ی بالا قرار دارد که دارای تراس بزرگی برای لذت بردن از مناظر دریا و زمین گلف است. البته باید به این نکته توجه داشت که تمامی اتاق‌ها بهتر است که پنجره و ویوی مناسبی از محیط اطراف داشته باشند.

برای طراحی فضا‌های داخلی ویلای خود می‌توانید از ترکیب چوب و سنگ به منظور ایجاد حس حضور طبیعت و تعادل و تضاد رنگ‌های زیبا استفاده کنید.

نمونه طراحی ویلای مدرن

سوییت مستر ویلای اسپانیا با تراس سراسری

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه ویلا‌های مدرن، استفاده از فضاهایی است که در زیرزمین قرار دارد. از جمله موارد استفاده از این فضا‌ها اتاق مهمان، سالن بدنسازی، سینمای خانگی، اتاق بازی، استخر، سونا و جکوزی است.

انواع بلوک ساختمانی
مطالعه می‌کنم

نحوه‌ی قرارگیری ویلا در منطقه

در طراحی ویلا‌های مدرن معمولا از طراحی افقی، باز و مستطیلی استفاده می‌شود که نماد قدرت طلبی است. همچنین پنجره‌ها و بازشو‌ها را به سمت جنوب می‌سازند تا از حداکثر نور استفاده کرد. به طور معمول بخش شمالی را برای دسترسی به خیابان استفاده می‌کنند که نما و دیوار‌های به سمت خیابان، نشان‌دهنده‌ی  یک معماری نیرومند است.

نمونه طراحی ویلای مدرن

نمای به سمت خیابان که نماد قدرت طلبی است!

فضا سازی

در زیبا‌سازی فضای اطراف ویلای مدرن، آب نقش اصلی را در معماری بازی می‌کند. به طور کلی ترکیب رنگ آبی استخر و رنگ چوب در نما و سنگ‌های سفید، ظاهری بسیار مدرن و جذاب به ویلا می‌دهد. استخر موجود در محوطه‌ی ویلا، اولین چیزی است که توجه انسان را جلب می‌کند، پس باید به دقت طراحی و اجرا شود. معمولا در ساخت استخر‌های مدرن، بخشی را داخل زمین و بخشی را خارج از آن و با دیواره‌ی شیشه‌ای می‌سازند‌.

در مورد ویلایی که بررسی کردیم نیز، ترکیب زیبایی که استخر و جکوزی با دریای مدیترانه ایجاد می‌کند بسیار چشم‌نواز است. همانطور که در عکس زیر می‌بینید، درخت‌های موجود در زمین ویلا هرگز بریده نشده اند، بلکه با ایجاد بازشو آن‌ها را از سقف عبور داده‌اند که جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد.

نمونه طراحی ویلای مدرن

استخر با دیواره‌ی شیشه‌ای در ویلای لس فلامینگوس

برای فضای بیرونی ویلا می‌توانید از تخت یا صندلی آفتاب در کنار استخر استفاده کنید. همچنین، استفاده از بتن اکسپوز در فضا‌سازی باغچه‌ها و درختان کوتاه مانند کاج‌های زینتی بسیار مفید هستند.

نکته‌ی اجرایی که در مورد پیمانکار فضاسازی باید اشاره کرد، این است که سعی کنید در قرارداد یک دوره‌ی تضمین یک ساله از پیمانکار بگیرید تا فضاسازی شما تمام فصل‌های یک سال را تجربه کند تا اگر دچار مشکلی شد، پیمانکار مورد نظر برای تعمیر آن پاسخگو باشد.

نمونه طراحی ویلای مدرن

فضاسازی بیرون ویلا، یک امر بسیار مهم و تاثیر‌گذار در زیبایی ویلای شما

امروزه آتشکده‌های کوچک به صورت یکی از المان‌های زیبا‌سازی در فضای باز اطراف ویلا‌ها یا داخل آلاچیق‌های موجود در فضای بیرونی ویلا و حیاط خانه تعبیه می‌شوند و در فصل زمستان گرمی و آرامش را برای استفاده کنندگان به ارمغان می‌آورد.

نمونه طراحی ویلای مدرن

آتشکده‌ی ویلا

جزئیات معماری

در طبقه همکف ویلای مورد نظر، راهروی ورودی دارای یک پنجره‌ی زیبا‌ی سرتاسری از سقف تا کف و یک بازشو در سقف است که فضا را در نور طبیعی غرق می‌کند. پله‌ها در انتهای سالن از نوع پله‌های معلق است.

از دیگر مواردی که می‌توانید در ویلای مدرن خود استفاده کنید، بالکن‌های سراسری با حفاظ‌های شیشه‌ای است. معمولا در این بالکن‌ها، میز و صندلی‌های مینیمالیستی استفاده می‌شود تا محلی برای لذت بردن از هوا و مناظر داشته باشیم.

تحلیل معماری موزه هنرهای معاصر
مطالعه می‌کنم

به طور کلی استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای و چوبی برای تقسیم فضا‌ها از مواردی است که تاثیر شگرفی بر زیبایی و مدرن شدن فضا‌های داخلی دارد.

نمونه طراحی ویلای مدرن

نمای ترکیب چوب و سنگ سفید و مشکی در ویلای اسپانیا

توجه به طراحی نما و منظر ساختمان نیز نکته‌ی بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در ویلای لس فلامینگوس از نمای ترکیب چوب و سنگ سفید و مشکی استفاده شده است که بسیار دلنشین است.

وسایل و سیستم‌های مدرن

از جمله وسایلی که می‌توان در داخل ویلا استفاده کرد؛ شومینه‌های دیواری است. شومینه گازی دیواری یا ال سی دی به خانه‌های مدرن ابهت خاصی می‌دهد. سیستم روشنایی و صوتی هوشمند نیز عضو جدایی‌ناپذیر ویلا‌های لوکس و مدرن هستند.

نمونه طراحی ویلای مدرن

شومینه دیواری مدرن

تمامی موضوعات مورد بررسی قرار گرفته با اینکه موارد ساده‌ای به نظر می‌رسند، اما اگر مورد توجه و اجرای درست قرار بگیرند، ویلای شما را با طراحی ویلای مدرن منطبق می‌سازند. نکته بسیار مهم در طراحی ویلای مدرن، رعایت ارتباط مناسب بین فضاهای مختلف، توجه به سادگی و ترکیب متریال‌های طبیعی می‌باشد.

منبع:

www.bynok.com

 

مپسا | نرم‌افزار آنلاین حسابداری پروژه ساخت و ساز

ثبت نام رایگان

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]
زهرا گل‌آزاد
زهرا گل‌آزاد هستم،‌ کارشناس عمران از دانشگاه تهران. در حال حاضر دانشجوی ارشد مدیریت ساخت همون دانشگاه هستم. علاقه‌مندم مطالبی که یاد میگیرم رو با شما به اشتراک بذارم.