حقایق ناگفته درباره ساخت و ساز رستوران‌ ها

10 حقیقیت درباره ساخت رستوران

گرچه افتتاح یک رستوران جدید کار هیجان‌انگیزی است، ولی وقتی کار ساخت و ساز رستوران شروع شود با چالش‌های متعدد روبرو می‌شوید که اگر بتوانید آنها را با موفقیت پشت سر بگذارید، خیالتان راحت خواهد بود که کسب و کارتان با مشکل روبرو نخواهد شد. با مپسا همراه باشید تا در این مقاله به بیان ده مشکل متداول در ساخت و ساز رستوران ‌ها بپردازیم.

حقایق ناگفته درباره ساخت و ساز رستوران ها

اشتباه شماره یک: امضای اجاره‌نامه بدون مذاکره در مورد شرایط

اجاره رستوران یکی از مهم‌ترین قراردادهایی است که برای شروع کار لازم دارید. اما قبل از امضای هر نوع قراردادی مطمئن شوید که می‌توانید به ساخت و ساز رستوران خود بپردازید و در مورد همه شرایط مهم ساخت و ساز رستوران مذاکره کرده‌اید. تاجایی که امکان دارد برنامه‌های دقیق مربوط به ساخت و ساز را در قرارداد ذکر کنید تا مانع از ایجاد اختلاف با صاحبخانه شود.

اشتباه شماره دو دست‌کم گرفتن هزینه ساخت و ساز

خرید مواد ارزان یا استخدام پیمانکاری که ارزان کار می‌کند می‌تواند باعث ضرر و زیان شما شود. هرچه وسایل و تجهیزاتی که خریداری می‌کنید، ارزان‌تر باشند، زودتر خراب شده و از بین می‌روند. به این ترتیب مجبور به تقبل هزینه‌های غیرضروری می‌شوید. اما قرار نیست که حتما هم وسایل و تجهیزات خیلی گران بخرید. روش صحیح آن است که بودجه معقولی در نظر بگیرید و با افزایش کیفیت، از هزینه‌های غیرمنتظره و غیرضروری خودداری کنید.

اشتباه شماره سه عدم استخدام متخصصین ساخت و ساز محلی

برای اینکه بدانید رستوران شما به چه چیزهایی احتیاج دارد که در قوانین محلی ضروری هستند، حتما از کارشناسان و متخصصین محلی استفاده کنید. آنها به خوبی با قوانین محلی آشنا هستند و این امر باعث می‌شود بازرسی‌های محلی با سرعت بیشتری انجام بگیرند و رستوران شما مشمول هزینه‌هایی چون پرداخت جریمه‌های هنگفت نشود.

از متخصصین محلی استفاده کنید
از متخصصین محلی استفاده کنید

اشتباه شماره چهار نگرفتن رسید دستمزد

وقتی با یک شرکت پیمانکاری قرارداد بسته‌اید و دستمزدش را پرداخت می‌کنید با خودتان فکر می‌کنید دیگر قرار نیست نگران پیمانکاران فرعی یا تامین‌کننده‌هایی باشید که با آن شرکت قرارداد می‌بندند! اما اشتباه می‌کنید. شما باید رسید همه پرداخت‌هایتان برای هر کاری را دریافت کنید. اگر این کار را نکنید، یک پیمانکار فرعی که دستمزدش را نگرفته است، می‌تواند به راحتی شما را به دردسر بیندازد.

اشتباه شماره پنج استخدام معمار بی‌تجربه در مورد امور رستوران

وقتی معماری را استخدام می‌کنید که هرچقدر هم کاربلد باشد، اما تجربه‌ای در خصوص معماری ساختمان رستوران نداشته باشد، خودتان را به یک دردسر بزرگ انداخته‌اید. معمارانی که در ساخت و ساز رستوران تجربه دارند، با پیچیدگی‌های طراحی فضای رستوران آشنا هستند؛ آنها می‌دانند این محل هم باید به مشتریان و کارکنان آرامشی بدهد که بتوانند غذا بخورند و غذا سرو کنند، و هم باید کاملا مسائل بهداشتی در آن رعایت شود. یک معمار بی‌تجربه می‌تواند باعث تلف شدن وقتتان، طول کشیدن پروسه افتتاح و حتی از دست دادن مشتریان و درآمدتان شود.

طراحی و دکوراسیون خانه‌های مدرن
مطالعه می‌کنم

اشتباه شماره شش- عدم تامین همه مجوزهای لازم

ممکن است پیمانکار به شما بگوید نگران مجوزها نباشید، چون کار زمانبر و گرانی است، او همه این مراحل را رد می‌کند. اما بهتر است شما نگران مجوزها باشید، چون عدم تهیه مجوز می تواند منجر به جریمه شدن و عقب افتادن از برنامه‌هایتان شود. همیشه از قوانین محلی مربوط به ساخت و ساز پیروی کنید و مطمئن باشید گرچه پروسه دریافت مجوزها یک پروسه طولانی است، ولی به عقب نیفتادن از برنامه ساخت و ساز رستوران و جریمه نشدن می‌ارزد.

مراقب قوانین مهاجرت باشید

اشتباه شماره هفت عدم نوشتن و امضای یک قرارداد دقیق با پیمانکار

قراردادهای کتبی تضمین می‌کنند که همه طرفین قرارداد متوجه کارهایی که باید انجام شوند و زمانبندی آن کارها هستند. اینکه با هم دست بدهید، گفتگو کنید و ایمیل بزنید، خیلی خوب است، ولی کافی نیست. بدون قرارداد دقیق و مکتوب هیچ راهی نیست که مطمئن شوید که پیمانکار حتما در موعد مقرر کار را درست و مطابق میل و خواسته شما تحویل خواهد داد.

اشتباه شماره هشت نادیده گرفتن قوانین مهاجرت

شاید با استخدام پیمانکار فکر کنید دیگر قرار نیست شما نگران کارگران استخدامی از سوی او باشید. اما اشتباه می‌کنید. اگر پیمانکار در هنگام انجام کارهای مربوط به ساخت و ساز رستوران شما، از کارگران مهاجر غیرقانونی استفاده کند، شما به عنوان مالک رستوران باید پاسخگو باشید.

اشتباه شماره نه خرید تجهیزات دست دوم

درست است که خرید تجهیزات، هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد ولی این کار واجب است. اگر وسایل دست دوم خریداری کنید هیچ ضمانتی در مورد آنها وجود ندارد و هرلحظه ممکن است با خراب شدنشان هزینه اضافی روی دست شما بگذارند.

اشتباه شماره ده -زمانبندی غیرواقعی

شما به عنوان صاحب رستوران وقت و هزینه‌ای برای تبلیغ مراسم افتتاحیه رستوران گذاشته‌اید، در حالی که ممکن است پیمانکار نتواند به موقع کار را به شما تحویل بدهد. همیشه سعی کنید درست زمانبندی کنید و قبل از شروع تبلیغات برای افتتاحیه، از آماده شدن به موقع رستوران مطمئن شوید.

 

منبع

از مقاله “پیشنهادهایی برای کاهش هزینه ساخت و ساز” هم دیدن فرمایید.

مپسا | نرم‌افزار آنلاین حسابداری پروژه ساخت و ساز

ثبت نام رایگان

 

[تعداد:    میانگین: /5]